Před žádostí o hypotéku si prověřte vlastní morálku

Před žádostí o hypotéku si prověřte vlastní morálku
Platební morálka v registrech dlužníků

V registrech dlužníků jsou dnes poměrně detailní informace a záznamy v nich se dávno netýkají jen notorických neplatičů. Každý, kdo měl kreditní kartu, půjčku, telefon s paušální platbou se v záznamech bude vyskytovat. Nepříjemným překvapením je i to, že záznam v registru můžete mít i ve chvíli, kdy jste o půjčku jen zažádali, ale k jejímu čerpání nedošlo. Situace, kdy je v registru záznam o dluhu, co byl již dávno uhrazen, není výjimečná. Narovnání skutečnosti zabere čas.

 

Před nákupem nemovitosti prověřte registry

Nákup nemovitosti je dnes velmi často svázán s žádostí o hypoteční úvěr. Ačkoliv jste předem navštívili banku a nechali si zpracovat návrh financování, můžete narazit na problém při schvalování. Banky začnou registry dlužníků prověřovat až ve chvíli, kdy žádost o úvěr skutečně podáte.

Registrů dlužníků je celá řada, ale obvykle postačí prověřit SOLUS, NRKI (nebankovní registr klientských informací) a BRKI (bankovního registru klientských informací).

O výpis z registru SOLUS můžete požádat formou SMS (bude nutná autorizace a úhrada poplatku, 50 Kč za kód a 99 Kč za první výpis). O výpis z NRKI můžete požádat online, bývá k dispozici za poplatek 100 Kč. Osobně v centrále společnosti je možné žádat i o výpis z BRKI, žádost je zpoplatněna částkou 100 Kč. O výpis z BRKI a NRKI lze žádat společně za 180 Kč.

Pozor na různé webové stránky, které nejsou oficiální a nabízí výpis za vyšší poplatek.

 

Včasné zjištění šetří peníze

Může trvat až 30 dní, než obdržíte informaci z registrů dlužníků. Proto si situaci prověřte ještě před podpisem rezervační smlouvy a uhrazením zálohy.

 

Žádost o výmaz z registru 

U každého zápisu lze požádat o výmaz z registru dlužníků. Žádat můžete konkrétní instituci, která záznam do registru vložila. Rovněž můžete o výmaz záznamu požádat sami, ale je třeba mít potvrzení, že konkrétní dluh byl již uhrazen.

U některých pohledávek lze přistoupit k výmazu okamžitě, jinde existuje určitá lhůta (i několik let) a k výmazu dojde po uplynutí dané lhůty.

Iva Kufr
Autor: Iva Kufr

Celou dobu své profesní praxe se pohybuji ve světě obchodu, prošla jsem od prodeje

špulky nití až k mnohamilionovým kontraktům a v roce 2004 natrvalo zakotvila v

realitách.

 

S rozvojem sociálních sítí se mění i trh realit, aktuálním trendům se ale nebráním a

novinky stále zařazuju do spektra svých služeb.

 

Baví mne pracovat s lidmi a pro lidi.

 

Zajímá mě názor klientů, proto se hodně ptám a hodně naslouchám.

 

Spokojenost z poctivě odvedené práce se u mě dostaví vždy, když vidím radost v očích

klientů, kteří se zabydlují ve své nové nemovitosti. Vždyť s novým domovem začínají i

novou kapitolu vlastního života.

 

Je mi ctí je doprovázet při cestě za jejich novým domovem – místem, kde mohou

odpočívat, radovat se, milovat a nabírat síly, místem, kde jsou v bezpečí. Spokojený

klient je pro mne tou nejlepší odměnou.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Stáhněte si zdarma

7 chyb při prodeji nemovitosti

7 chyb při prodeji nemovitosti
zpracováním osobních údajů